• Lauren is pupil van de Week

• Dit weekend speelt Teylingen 1 zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Laakkwartier. En we starten het seizoen met een hele bijzondere pupil van de week, namelijk Lauren Wouters. Een meisje bijt het spits af dus! Ze staat zelf overigens niet in de spits in haar eigen team maar gewoon als als verdediger prima haar mannetje.

Lauren voetbalt nu voor het derde seizoen bij Teylingen en speelt in Teylingen JO11-1. Ze is begonnen in Teylingen JO9-5 en via de JO10-1 dit seizoen in de JO11-1 beland. En ze is niet het enige meisje in het team. Ze speelt samen met Guusje Deutekom. Twee meiden in de achterhoede, daar komt geen jongen langs! Het gaat ook best goed met het team, de eerste 3 wedstrijden in de beker werden gewonnen, alleen de laatste wedstrijden tegen Warmunda en ASC helaas verloren. Deze teams waren net wat sterker, maar Teylingen staat keurig op een derde plek. Lauren gaat trouw naar de training, alleen als ze ziek is, slaat ze over. De training wordt gegeven door Stijn en Michael. Die geven wel goede training en zijn heel aardig.

Dat Lauren als meisje bij Teylingen terecht is gekomen, is niet zo gek. Haar broer Freek voetbalde al bij Teylingen en vader Tjeerd is al jaren actief als leider en trainer. Freek keept op dit moment in Teylingen JO13-2 en Tjeerd is coordinator van de onderbouw. Dat ze als meisje tussen de jongens voetbalt, maakt haar niets uit. Daar word je alleen maar beter van! Natuurlijk komt moeder Cicely ook regelmatig kijken. Helaas spelen Freek en Lauren wel vaak tegelijk, dus dan moet er gekozen worden! Verder zijn er in huize Wouters ook 2 katten actief, Muis en Sumar. Nu zou je denken dat Muis op muizenjacht zou gaan, maar dat gebeurt niet. Muis is namelijk een beetje bang, zelfs voor muizen.

Lauren zit op de Startbaan in groep 7. Die klas heeft 2 juffen, juf José en juf Irene. José is er bijna elke dag, alleen op woensdag is juf Irene er. Juf José is wel echt een toffe juf, ze kan streng zijn als het nodig is en ze kan heel goed uitleggen. Het gaat dus ook goed op school met Lauren. Het leukste op school is natuurlijk gym! Het stomste vak is rekenen. Rekenen is eigenlijk het leukst als je het kan combineren met voetbal. Dan tel je gewoon de doelpunten en de punten na iedere wedstrijd.

Lauren zou heel graag profvoetbalster willen worden. Ze is fan van Lieke Martens, en dat is ook haar grote voorbeeld. Een wedstrijd bezoeken van Lieke is wat lastig omdat ze bij Barcelona speelt, daarom gaat Lauren vaak naar een wedstrijd van de AJAX vrouwen. Ook voor de wedstrijd van AJAX tegen PSV heeft haar vader kaartjes geregeld. En die wedstrijd is extra speciaal, want dan zijn er heel veel activiteiten extra te doen. Lieke speelt dan helaas niet bij AJAX, maar Desirée van Lunteren is ook een favoriet. En een verdedigster, dus daar kan Lauren veel van leren. De dames van AJAX hebben helaas vrijdag verloren van ADO. Beetje jammer want nu staat het team tweede. Later zou Lauren heel graag bij de AJAX dames willen gaan spelen, en daarna net als Lieke Martens doorstoten naar Barcelona. Leuke stad, mooi stadion en geweldig voetbal. In de fanshop van Barcelona is een speciale hoek ingericht voor Lieke Martens. Hoe leuk zou het zijn als dat over een jaartje of 10 de hoek van Lauren zou zijn? Dat zou voor mij een reden zijn om nog een keer naar Barcelona te gaan.

Natuurlijk kijkt Lauren niet alleen naar vrouwenvoetbal, ook mannenvoetbal vindt ze leuk. Dan blijft ze voor AJAX en Barcelona. De beste voetballer van de wereld is Messi, maar Virgil van Dijk is ook een toppertje. Verder is Frenkie de Jong super goed. Lauren staat zelfs met Frenkie de Jong op de foto. Ze heeft hem namelijk vorig seizoen gezien toen ze met Guusje naar een wedstrijd van AJAX dames ging. Wat gaaf zeg!

Lauren heeft een paar hele goede vriendinnen: Guusje natuurlijk en verder Jinthe en Valerie. Guusje zit dus bij Lauren in het team. De andere meiden voetballen niet bij Teylingen; de een voetbalt bij Ter Leede en de ander zit op hockey. Ze gaan dus niet altijd voetballen in de vrije tijd. De dames doen andere “chille” dingen, die vooral ook grappig zijn en zijn vaak buiten te vinden. Verder zit Lauren op kickboksen met Jinthe. Ze is dus niet bang en je moet zeker geen ruzie met haar krijgen! En in de tijd die Lauren dan nog over heeft, kijkt ze graag naar you tube filmpjes. Waar die over gaan? Over voetbal natuurlijk, dan leert ze nog beter te worden dan ze nu al is.

Voor Lauren is het zondag dus een speciale dag. Ze wilde graag opgehaald worden door een supergoede verdediger en daarom haalt Dennis van den Nouland Lauren op.. Lauren heeft alle vertrouwen in Dennis en de rest van het team. Ze verwacht dat Teylingen gaat winnen met 2-1. Wij duimen uiteraard dat Lauren dat goed voorspeld heeft.