• Niels is pupil van de week

• Niels, spits, tekenkoning en kampioen in spé?

Volgende week speelt Teylingen 1 thuis tegen ASC 1 uit Oegstgeest. Dit betekent rood/zwart tegen rood/zwart, altijd spannend!

Pupil van de week bij deze wedstrijd is Niels Braakman uit Teylingen JO11-1. Niels voetbalt al heel wat jaren bij onze club, hij is begonnen in groep 4 en is nu aan zijn 4 e seizoen bezig. En het gaat lekker! Niels staat met zijn team JO11-1 momenteel op de 1 ste plek en kan zaterdag zelfs kampioen worden! Ik ben afgelopen week even bij de JO11-1 gaan kijken, en het was inderdaad genieten. De jongens en meiden van het team weten elkaar goed te vinden en wisten de wedstrijd te winnen met maar liefst 0-22! Uiteraard heeft Niels een doelpuntje gemaakt, hij staat dan ook spits. De tweede helft had hij wisselbeurt, dus heeft hij zijn team flink aangemoedigd. Aanstaande zaterdag wordt het spannend. Het team moet tegen Noordwijk en ook dat team heeft alle wedstrijden nog gewonnen. Wilt u het team komen aanmoedigen? Dat kan, ze spelen om 8.45 uur bij Teylingen. Alle support is welkom!

Niels gaat altijd naar de training, deze wordt gegeven door Michael en Stijn. Zij zijn ook de leiders van het team. Niels vindt het goede trainers en leiders; en omdat alle jongens en meiden altijd goed opletten, hoeven de trainers ook niet zo streng te zijn. Niels staat dus spits, en dat is zijn vaste plekkie. Vorig jaar heeft Niels nog wel eens gekeept, maar dit jaar heeft het team een vaste keeper, Nick Helmus. Dat is wel makkelijk hoor, want dan kan Niels op zijn favoriete plek blijven staan.

Bij Teylingen heeft Niels het naar zijn zin. Afgelopen seizoen is hij voor het eerst mee geweest op kamp samen met een paar van z’n vrienden. En wat hebben we daar ontdekt? Dat de teken, die hele vervelende beestjes, dol zijn op Niels. Want Niels was afgelopen weekend de onbetwiste ‘tekenkoning’. Natuurlijk werden de teken ‘verjaagd’ en liet Niels zich niet kennen. Hij ging gewoon het bos weer in de volgende dag. Ik mocht, samen met de andere keukentantes, de dropping lopen met Niels en zijn vrienden. In het donker door het bos, de mannen waren echt niet bang. Zelfs niet toen we lege schuren, helicopters en auto’s zonder lichten tegenkwamen! Verder hoorden we ook beste gekke geluiden; na een spannende toch wisten de mannen de thuislocatie te bereiken. Zonder ook maar 1 moment te hebben geklaagd over zere voeten of moe zijn. Echte stoere knapen!

Niels zit doordeweeks op de Overplaats in groep 6/7. Een combiklas dus! Hij heeft een meester en een juf, namelijk meester Hans en juf Bonny. Het zijn een leuke meester en juf, maar of ze van voetbal houden, dat weet Niels eigenlijk niet. Het leukste op school is rekenen en buiten spelen. Met buitenspelen kunnen ze lekker op het pannaveld voetballen of het kopspel doen. Dat is een zelf bedacht spel, waarbij je moet koppen op een goal. Kop je raak, heb je een punt. Leuk spel wel! En dat kan Niels dan ook nog gebruiken bij zijn eigen wedstrijden. Hij heeft al zo’n 5 keer met zijn hoofd gescoord, supergoed! Het minst leuke op school is schrijven, dat is best saai. Tja, Niels moet wel zijn best doen bij alle vakken, want hij weet nog niet wat hij later wil worden. Kijk, als je bijvoorbeeld timmerman wil worden, dan is geschiedenis misschien minder belangrijk en kun je wel een lesje overslaan  . Maar dat doet Niels dus niet, hij let altijd goed op!

De vriendjes van Niels zijn Levin, Tim & Jesper, Tino, Lex , Sybren, Rafael & Lucas. Bijzonder is wel dat er 2 tweelingen bij zitten! En een aantal jongens voetbalt bij Niels in het team. Dat zijn Levin, Rafael & Lucas. Het leukste om met de vrienden te doen is voetballen, of spelletjes zoals Monopoly. Niels houdt ook van chocolade monopoly; dat is namelijk heel lekker. Alleen heeft het wel 1 nadeel, je kunt​het maar 1 keer gebruiken want dan is het op….. Voetballen kunnen de jongens op het veldje op school, dat is lekker dichtbij! Maar Niels gaat ook wel eens met zijn vader naar Teylingen op zondag om te voetballen, samen met zijn broertje Ruben. Ruben is 7 jaar en voetbalt dit seizoen voor het eerst bij Teylingen in de JO8-2. Zijn leider is papa Wim, hoe leuk is dat! Alleen betekent dat wel dat papa Wim niet altijd bij Niels kan komen kijken, maar dat doet zijn moeder dan wel.

Een andere hobby’s van Niels is voetbal kijken op televisie. De favoriete club Ajax, daar is hij al 2 x geweest. Een keertje in de skybox en een keertje gewoon op de tribune. De beste speler van Ajax is Tadic. En de beste speler van de wereld is Ronaldo. Ajax zal op zeker kampioen gaan worden dit seizoen.

Of Teylingen dat ook gaat lukken, ik denk zelf van niet. Maar het zou wel leuk zijn als Teylingen in het linkerrijtje mee kan draaien. Na het verlies van vorige week uit bij RKDEO moet er dan wel gewonnen gaan worden van ASC. Niels heeft er alle vertrouwen in, hij gaat ervan uit dat Teylingen met 3-0 gaat winnen. Wie er gaat scoren? Het grote voorbeeld van Niels bij Teylingen, dat is Sepher Safi. Hij kent Sepher van de BSO en vindt hem super aardig. Dat hij ook nog goed kan voetballen én spits is, maakt het extra leuk. Sepher zal Niels dan ook ophalen zondag om hem een supermiddag te bezorgen.

NB: er zijn weer vele mooie foto’s gemaakt door Peer Compeer. Deze zijn te zien op onze Facebookpagina