• Teun is Pupil van de Week

• Zaterdag staat er een bijzondere wedstrijd op het programma, namelijk Teylingen 1 tegen Woubrugge. Wat maakt de wedstrijd dan zo bijzonder? Het is de wedstrijd waarbij de Saksen, de carnavalsvereniging, een bezoek brengt aan Teylingen. Prinses Carnaval is Marieke Heemskerk, en laat dat nou net de tante zijn van Teun en Jaap Heemskerk die in de jeugd van Teylingen voetballen. Daarom is aanstaande zaterdag, Teun Heemskerk, de pupil van de week bij de wedstrijd. De adjudanten van prinses Marieke zijn Daan Wolvers (vader van Tygo uit de JO14-1) en opa Koos Heemskerk. Dus ook opa is van de partij bij deze wedstrijd. Prinses Marieke zal samen met Teun de aftrap nemen bij deze wedstrijd.

Teun voetbalt al vanaf de hummels bij Teylingen, hij wist al vroeg dat hij wilde voetballen. Na de hummels heeft Teun in Teylingen JO8-1, JO9-1 en JO10-1 gezeten. Dit jaar speelt Teun op een half veld in de JO11-1. En hoe gaat het met dit team? Ze zijn kampioen geworden vorige week bij Van Nispen, met bloemen en champagne. Maar nu in deze nieuwe fase zijn ze een klasse hoger ingedeeld. En dat was even een tandje bijzetten afgelopen zaterdag. Helaas konden ze de wedstrijd tegen Quick Boys JO11-4 net niet winnen. Maar volgende week weer een nieuwe kans! Teun staat achterin, als laatste man. Hij had het dus druk afgelopen zaterdag, maar daar wordt Teun alleen maar beter van! Hij gaat trouw naar de training; die wordt gegeven door Bob en Fer van der Vlugt. En om de maandag komt ook aanstormend trainerstalent Alex de Vetten het trainerscorps versterken. Op zaterdag wordt de coaching gedaan door Bob en Bas. Teun vindt dat de trainingen echt top zijn, en ook de coaches doen hun werk goed. Hij gaat altijd met veel plezier naar de trainingen en wedstrijden en baalt als een stekker als de wedstrijd niet doorgaat.

De broer van Teun is Jaap, en die voetbalt ook bij Teylingen in JO13-2. En laat nu net dit team ook kampioen zijn geworden in de vorige fase! Dus broertjes Heemskerk zijn allebei kampioen geworden. Dat is wel echt een unieke prestatie.
    Zoals alle broertjes hebben Teun en Jaap wel eens ruzie, maar Jaap is ook een echt maatje! Samen kunnen ze ook heel veel leuke dingen doen. Moeder Michelle is sinds dit seizoen ook actief bij de club in de activiteitencommissie en vader Sjors is in de afgelopen jaren leider geweest. Een echte rood/zwarte familie dus.

Teun zit op de Startbaan in groep 7 bij meester Frans. Joehoe, Teun heeft gewoon meester Frans als leraar. Die heeft namelijk een move gemaakt van groep 8 naar groep 7. Frans is namelijk een hele leuke meester om te hebben, hij is grappig en aardig en kan heel goed lesgeven. Soms is hij wel een beetje streng, maar dat komt weinig voor. Het leukste op school is de pauze, en als hij dan toch een vak moet kiezen is dat rekenen. En het stomste is spelling en taal, maar daar is Teun geen uitzondering in. Wat Teun later worden wil? Hij heeft nog geen idee, maar gelukkig nog alle tijd om erover na te denken.

Vriendjes heeft Teun in overvloed: Jurrian, Fynn, Thomas, Mick, Thom en Dex en de rest van het voetbalteam. De meeste vriendjes zitten in het team en bij sommigen zit Teun in de klas. Wat de vrienden zoal doen? Voetballen natuurlijk, en gamen + buiten spelen. Lekker met alle kinderen uit de straat bussie kruit spelen. Dat blijft een leuk spel. Teun is fan van AJAX en Manchester City, en blijft fan in goede en slechte tijden. Teun is wel eens in de Arena geweest, hij is naar het Nederlands elftal geweest tegen Ierland. Oranje heeft toen gewonnen, dus het was fantastisch in het stadion. De beste voetballer van de wereld is Virgil van Dijk, een rasverdediger en het grote voorbeeld van Teun. Ook al zit Virgil van Dijk bij Liverpool, toch is Teun fan van Manchester City, en dat komt omdat broer Jaap al fan is van Liverpool. Dat soort voor een gezonde strijd in huize Heemskerk. Gelukkig zijn ze wel allebei voor Ajax.

En dan door naar Teylingen, want wie is nu de favoriete voetballer van Teylingen? Dat is Dennis van den Nouland, nog een voorbeeld van Teun. Teun zou het dan ook fantastisch vinden als Dennis hem komt ophalen. Want dat voorrecht heeft hij natuurlijk wel ten opzichte van zijn tante Marieke 😊 Samen met tantie Marieke gaat Teun de aftrap nemen en daar hebben ze allebei onwijs veel zin in! En dan? Wat wordt de uitslag van de wedstrijd? Teun verwacht wel dat Teylingen gaat winnen met 3-1. Na de wedstrijd is er nog een feestje in het clubhuis en kunnen ze met de hele familie de polonaise lopen. Wij zien u dan toch ook?